1. Gasolin/ THE EARLY YEARS er en samling af gruppens tidligste musik, de første vinylsingler som aldrig tidligere er udgivet på CD. Albummet slutter med U LU LA LU. Gasolins allersidste indspilning sammen i studiet. Igennem de 11 sange kan vi høre den ligefremhed og energi der var en betingelse for Gasolins produktion og ved at læse de udførlige noter fås en fornemmelse for musikproduktion i sen 60' erne og dermed den indsats der skulle til for at få tingene ud. Sange som SILKY SALLY, CHILD OF INSTITUTION og FED LYKKE TIL ALLE lader allerede ane hvad der sidenhen skulle komme i store mængder af gennemførst dansk rock. Igennem hele perioden og ikke mindst de sidste 10 år har der været en enorm interesse for Gasolin. Med THE EARLY YEARS er der føjet endnu en brlk i det dokument der mere og mere tydeligt får Gasolin til at fremstå som DANMARKS STØRSTE ROCKBAND - nogensinde. Release er 30. juni 2000 2. Sony Music l. Silky Sally/ 4:33 Musik: Gasolin', Tekst: Franz Beckerlee Mix: Franz Beckerlee. Torben v Eggers Indspillet hos Ivar Rosenberg 1970 2. I've got to find the looser/ 3.18 Musik: Gasolin. Tekst Kim larsen, Franz Beckerlee Mix: Franz Beckerlee, Torben v Eggers Indspillet hos Ivar Rosenberg 1970 3. Child of institution/ 2:21 Musik: Franz Beekerlee. Kim larsen. Tekst Kim larsen Indspilet i ASA Studierne 1970 4. The Escape/ 0:50 Musik: Wili Jönsson. Franz Beckerlee Indspillet i ASA studierne 1970 5. W.J/ 1:15 Musik: Wili Jönsson, Franz Beckerlee. Tekst Kim Larsen Indspillet i ASA studierne 1970 6. Johnny the Jackpot/ 3:32 Musik: Kim larsen, Wili Jönsson, Franz Beckerlee. Tekst: Kim Larsen, Wili Jönsson,Franz Beckerlee Producer: Freddy Hansson Indspillet hos Ivar Rosenberg 1971 7. Get in touch with tomorrow/ 3:25 Musik: Kim larsen, Wili Jönsson, Franz Beckerlee. Tekst: Kim Larsen, Wili Jönsson, Franz Beekerlee Producer: Freddy Hansson Indspillet hos Ivar Rosenberg marts 1971 8. Holy Jean/ 3:08 Musik: Franz Beckerlee, Kim Larsen. Tekst:Kim Larsen Producer: Poul Bruun Indspillet hos Ivar Rosenberg 1973 9. Lady Rain/ 3:07 Musik: Kim Larsen. Tekst: Kim Larsen Producer: Poul Bruun Indspillet hos Ivar Rosenberg 1973 10. Fed lykke Til Alle/ 2:05 Musik: Gasolin. Tekst: Flemming Quist Møller Indspillet hos Ivar Rosenberg 1974 11. Uh-lu-la-lu/ 2:43 Musik: Gasolin. Tekst:Gasolin Indspillet i Sweet Silence sudio 20. marts 1978 Producer: Freddy Hansson - Gasolin. Remixet november 1990 - Flemming Hansson,Lanni Tau Moe, Franz Beckerlee 3. Track 1 og 2. SILKY SALLY/I'VE GOT TO FIND THE LOOSER (Oprindelig udgivet som Spectator MS 112, 1970). Første gang et større publikum hørte Gasolin', var da gruppen i foråret 1970, i DRs studier på Rosenørns Allé, indspillede SILKY SALLY, til brug for radioprogrammet AFTERBEAT. Sangen skaffede Gasolin' en aftale med det nye pladeselskab Spectator Records og SILKY SALLY blev efterfølgende indspillet i Rosenberg Studiet i Vanløse Bio, hvor man kunne indspille før og efter forestillingerne. Mixet blev foretaget af Franz Beckerlee og teknikeren Torben von Eggers som på et tidspunkt løb skrigende bort grundet bandets totale og typiske "involvering". Der var tale om 4 spors optagelser - endeligt honorar var 30 singler. B siden GOT TO FIND THE lOOSER var inspireret af Leonard Cohens :The Beautiful Loosers som ingen i bandet sandsynligvis havde læst men som man alligevel kunne fornemme i tiden og dermed forholde sig til. Track 3, 4 & 5: CHILD OF INSTITUTION/THE ESCAPE/W.J (Oprindelig udgivet som Sonet T 7259, 1970) Blev SILKY SALLY ikke et monsterhit for Gasolin' - så skaffede den dog bandet i kontakt med filminstruktøren Franz Ernst, der gerne ville have Gasolin' til at skrive musikken til sin film ANG. LONE. Indspilningerne var absolut live - med Gasolin opstillet foran et lærred i Laterna Film Studiet, hvor filmen kørte. Gasolin' improviserede derudaf til billederne - og ud af anstrengelserne kom efterfølgende en EP med CHILD OF INSTITUTION på a-siden og THE ESCAPE/W.J. på b-siden. Gasolin' opsøgte efterfølgende pladeselskabet Sonet, der endte med at udgive - og, måske mest vigtigt, så var det på Sonet at Gasolin' mødte Poul Bruun, der var bydreng på selskabet og endte med at lave coveret til Gasolin's anden single. CHILD OF THE INSTITUTION er jo åbenlyst skrevet til den socialrealistiske film. THE ESCAPE er en egentlig lydvignet, der i bestemt afpassede sekunder følger en flugtscene. Ordene WJ lå godt i Kim Larsens mund - det var forudsætningen for mange af de engelske ting - en kort sjov sang om et blad - som samtidigt var Wili Jönssons forbogstaver. Track 6, 7 JOHNNY THE JACKPOT/GET IN TOUCH WITH TOMORROW (Oprindelig udgivet som CBS 7183, 1971). Gasolin's tredje single er indspillet for egne midler, igen i Rosenberg Studiet - og nu med en ung energisk Freddy Hansson for første gang bag mixerpulten. Flere pladeselskaber blev kontaktet med det færdige resultat - og bl.a. var der interesse fra EMI. Bandets bekendte fra Sonet, Poul Bruun, hørte dog også båndene - og som nyansat altmuligmand på CBS, der gik med planer om at signe et dansk rockband, fik Bruun ordnet kontakten. der endte med at CBS skrev en fem års kontrakt kontrakt med Gasolin'. Sangene blev for en periode de sidste på engelsk, idet bandet tog i sommerhus ved Rørvig for at starte på det første album med de danske tekster, gruppen var begyndt at skrive sammen med Mogens Mogensen. Det var også perioden uden trommeslager - bl.a. var Tom McEwan på tale. I huset lå en masse blade bl.a. Familie Journalen. Læsning herfra har givet inspiration til Strengt Fortroligt og Solfangen. Sætningen GET IN TOUCH WITH TOMORROW var på det tidspunkt et reklameslogan for urfirmaet TIMEX. 4. Track 8, 9: Holy Jean/ Lady Rain (Oprindeligt udgivet som CBS 1632, 1973). Der var altid turbulens i Gasolin' - og gruppens første engelsksprogede single i et par år, udkom da også ovenpå flere konflikter. Bandet var i mellemtiden blevet tidens helt store danske rockband via de to dansksprogede albums GASOLIN' (1971) og GASOLIN' 2 (1972) - men internt i Gasolin' var der ballade, da Kim Larsen følte at de andre musikere afviste alt for mange af hans sange. Den salomoniske løsning blev at Larsen skulle lave et solo-album, mens Gasolin' skulle koncentrere sig om det engelsk-sprogede album, der kunne skaffe dem et gennembrud i udlandet. Der skulle laves et demobånd til de udenlandske afdelinger af CBS - og til det brug indspillede man, med Poul Bruun som producer, HOLY JEAN, LADY RAIN, SOFFY'S PLACE, WE CAN LOVE YOU og LUCKY LINDA. De to første blev udgivet på single - den sidste før englænderen Roy Thomas Baker blev indkaldt som producer. Track 10 FED LYKKE (Oprindelig udgivet som CBS 2745, 1974). PRINS PIWI var en eksperimenterende dansk film lavet af instruktøren Flemming Quist Møller, i en blanding af tegnefilm og levende billeder. Gasolin' spillede selv med i filmen. hvor de var supergruppen SPEEDWAY, der undervejs trykkede den af med sangen FED LYKKE. Gasolin' var selv producere på nummeret der blev indspillet i ASA studiet i lyngby - og efterfolgende taget med til Trident Studios i London. hvor Roy Thomas Baker mixede den. Track 11, U LU LA LU (Oprindelig udgivet som CBS 6340, foråret 1978) U lu la lu var gasolin's, forsøg på et sommerhit - og det er samtidig også Gasolins ønske at sangen skal afslutte denne albumsamling. I sin tid blev sangen aldrig rigtig behandlet som en single nok fordi den er indspillet mellem KILLIN TIME (forår 1977) og GØR DET NOGET (efterår 1977) hvor sidstnævnte befæstede Gasolin's position som det store danske rockband. " Lille lykkerider med din flaske sprut.." var en rigtig Mogens Mogensen tekst og sangen er den allersidste indspilning Gasolin samlet foretog i studiet, med gruppen selv og lydmanden Rocco som producer. Efterfølgende kom julesinglen DEJLIG ER JORDEN ( 1979) oprindelig en julehilsen til Hans Otto Bisgaards lyttere på Beatrapport - indspillet på et langt tidligere tidspunkt. Resten er historie, omend en af de virkelig gode af slagsen i den store fortælling om dansk rockmusik.