men intet kan stoppe dem. Selv om alle i orkestret er enige om, at de er på vej til verdensberømmelse, er de stort set ikke enige om noget som helst andet. Især Kim og Franz står milevidt fra hinanden; Franz har ikke megen respekt for den larmende og musikalsk uerfarne Kim, som taler om Little Richard og højskolesange, og som kun drikker øl og aldrig ryger tjald. Kims sange kasseres på stribe, og han får udstedt et regulært forbud mod at spille på el-guitar. Kim bøjer sig — indtil videre. Via et tilbud om at lave musik til filminstruktøren Franz Ernst's socialrealistiske film ,Ang. Lone' får de kontakt til pladeselskabsmanden Poul Bruun, som bliver fascineret af orkestrets udstråling og energi. En single bliver udgivet, sælger 200 eksemplarer, og bliver hurtigt glemt. Men Poul Bruun har fået færten af noget større. Snart efter får Kim en åbenbaring efter et job i en ungdomsklub på Amager. Han hører Steppeulvenes plade „HIP" og Eik Skaløes danske tekster, og bliver fast besluttet på, at Gasolin' skal synge på dansk. Franz er rystet, men Poul Bruun støtter idéen om de danske tekster. Franz lader sig modstræbende overtale til at tage på øvelejr i et sommerhus for at tage hul på et nyt liv som dansksproget orkester, selvom han dybest inde synes, det er et forrædderi mod den ægte rock'n'roll. Men på afrejsedagen er han forsvundet. Han går rundt i byen i nedtrykt sindstilstand over bandets danske deroute og må korporligt samles op og hales ind i bilen. Modløst bliver orkesteret sat af uden for et sommerhus i Rørvig. For dog at gøre et eller andet ved situationen tænder Wili kraftigt op i pejsen, og i den stegende hede, sker der pludselig noget. Ud af en engelsk folkemelodi og af en løs snak om små selvoplevede episoder på gaden på Christianshavn, opstår balladen „Langebro". Gasolin' har med ét fundet sit sprog og sin sjæl. I kampens hede har Bjørn Uglebjerg dog fået nok, og bandet står igen uden trommeslager. Ind fra højre kommer Søren Berlev, som er noget af en rodløs dropout på 21, men orkestret har hørt ham spille og kan godt lide hans slag, og da der kun er 3 uger til de skal i studiet og indspille debutpladen, er der ikke så megen snak. Søren hyres på stedet. Men det trækker op til uvejr. Kim og Franz skændes så det fløjter. Kim er frustreret over at der er nedlagt forbud mod, at han spiller på guitar, og så er han træt af at blive hånet for sine folkemusikagtige sange, så da han heller ikke må være med til at bestemme hvordan coveret skal se ud, får han nok. Han skrider. Poul Bruun ærgrer sig. Den nye LP har solgt rigtig pænt, og det er ubærligt, hvis Gasolin' skal løbe ud i sandet. Så da han tilbyder Kim at udgive en soloplade, hvis han vender tilbage til orkestret, bliver de fire genforenet. Franz er hovedrystende over pladens repertoire af viser i gårdsangerstil. Men „Værsgo"' bliver et betydeligt hit og smitter også af på Gasolin's