beslutsomme naivitet har sin helt egen skønhed, som ikke kan undgå at udløse både latter og fascination. Var det virkelig så nemt den gang? Filmen giver et usentimentalt billede af 70'ernes udvikling fra 60'ernes håbefulde uskyld til den rå realisme og til de mere stejle og stivnede attituder. En turbulent tid, hvor Christianshavns særlige ånd repræsenterede det bedste af dansk bykultur. Her eksisterede en særlig rummelighed, der formåede at binde arbejdere, studenter, bohemer og sprittere sammen til et fungerende samfund, som vi alle husker med varme. 80'erne kom tidsnok med iskolde yuppier og en fokus på penge og position, som var meget langt fra ånden på Christianshavn, hvor Gasserne huserede. HANDLING Første gang Franz Beckerlee for alvor bliver grebet af musikken er, da han i et spisefrikvarter hører Louis Armstrong for første gang. Det er hans klassekammerat og bedste ven Wili Jønsson, som har haft pladen med, og efter den åbenbaring er Franz solgt. Han kaster sig over musikken og får opbygget en ganske imponerende karriere som saxofonist i det københavnske jazzmiljø, men op gennem 60'erne trænger den nye beatmusik sig mere og mere på, og da Franz en nat over Radio Luxembourg hører Jimi Hendrix, får han sin anden åbenbaring. Han vil starte forfra med en el-guitar. Der er ingen vej tilbage. Kim Larsen er vokset op i Københavns Nordvestkvarter sammen med sin mor og bror. Her er liv og glade dage, når moren holder sine løsslupne selskaber med skiftende herrebekendtskaber og Rachel Rastenni på grammofonen. Han lytter til Little Richard og er på vej mod en uddannelse som lærer. Kim havner i Sofiegården, i datidens frugtbare slumstormermiljø — af ren og skær bolignød. Han er en fattig seminarieelev, som ikke har ret meget andet valg, men han ser noget skævt til de vilde hippier i kvarteret. Han så helst sig selv med villa og MG i garagen. Men miljøet smitter - de har det jo sjovt, de andre. Kim har kun været uddannet skolelærer i få måneder, før han får nok af den slagne vej. Han kvitter jobbet, køber en el-guitar og starter med at spille sammen med Wili, som også har slået sig ned i kvarteret efter at have svømmer lidt planløst rundt i det københavnske musikmiljø. Her kan man bo for en slik, omgivet af sjove naboer og føre en sorgløs tilværelse i sluttresserne med løse jobs, herlige stoffer og god musik. I mellemtiden er Franz dukket op i miljøet med glød i øjnene. Han øver dag og nat på sin nye guitar, og da han genoptager kontakten med sin gamle klassekammerat Wili, begynder der seriøst at ske noget. Kim kommer med på sang, og så gælder det blot om at finde en trommeslager. Valget falder på Bjørn Uglebjerg - som ved, at man i beatmusik skal slå to gange på stortrommen, før man slår på lilletrommen — og orkestret er en realitet. Det nye orkester bliver en øjeblikkelig besættelse for dem alle. Alt andet må vige — inklusive koner og børn. Både Franz og Kim bliver skilt i forbifarten,